WG6100:Wells Gardner 6100 color vector monitor for pre '83 Atari.
Ampli:Amplifone color vector monitor for past '83 Atari
G08:Electrohome G08 color vector monitor for SEGA/Gremlin.
19V2000:Wells Gardner 19V2000 B/W vector monitor.
G05:Electrohome G05 B/W vector monitor used on Atari Asteroids.
Cine(B/W):B/W vector monitor for Cinematronics.
groups.google.co.jp/group/rec.games.pinball/browse_thread/thread/70afb6b148adffae?hl=ja
抜粋:
Noon Saturday
The Making of Robotron - Eugene Jarvis
Eugene Jarvis is well-known to classic video arcade gamers as part of
the "Vid Kidz" team who developed some of the most popular arcade games
of all time, including ever-popular favorites such as Defender,
Robotron, and the Cruis'n driving series. He has also had a hand in
software and sound development for such classic pinballs as High Speed,
F-14 Tomcat, and Firepower. Eugene continues to be very active in the
arcade field creating many modern games including Target Terror and The
Fast and the Furious as part of his own studio, Raw Thrills, Inc.
We will be treated to the inside story of The Making of Robotron, tales
from the video game industry from its fledgling beginnings to the
present.
1:00 PM Saturday
Atari Panel - Al Alcorn, Eugene Jarvis, Steve Ritchie, Ed Rotberg, Owen
Rubin
Legends of the pinball and video game industry meet up in what is sure
to be a lively discussion. These are the people who have created the
games we all love - hear them discuss the stories behind the creation
of those games.
ホールエフェクト、悩む所です。
「Road Runnerにはキャリブレーション画面が無い」ってのが引っかかりますが…。
そのRoad Runnerで使いたいので…。
(Escape from The Planets of The Robot Monstersでも良いですが…)
欲しいと言えば欲しいのですが…。
Mark Cerny氏はMarble Madnessの作者で後にSEGAに移籍、
おまけに日本語達者で日本の各ゲーム誌のインタビュー記事に載ったのもあり、
日本におけるATARI話に良く名前がでるのも無理も無いのでしょう。
しかしMajor Havocに関しては、KLOVに"Mark Cerny"の記述自体が無いのと、
決定的なのはgamearchive.comのALPHA 1(Major Havocの前身)で次の記述があるので、
いくら有名だからとはいえ、全面的にデザインしたのがMark Cerny氏であるような文章は
問題があるのではないか、と思った次第です。
"Mark Cerny was one of those contributors and helped Owen get the game finished up for production."
(www.gamearchive.com/Video_Games/Manufacturers/Atari/alpha_1.htmlより抜粋)
ホールエフェクトジョイ、キャリブレーション画面が無いのが"since Road Runner"ってことはもしかして
"Escape from The Planets of The Robot Monsters"にも無いってことでしょうか。
うーん厄介ですね。
"You may be able to correct this on an I,Robot machine."ということはJoystik本体に調整機構がある、と。
ホールエフェクトジョイのキャリブレーション画面は…多分、
Escape from The Planets of The Robot Monstersにも無い
です。
(入力チェック位は出来たと思いますが…)
Road Runner以降は、入力チェックを見ながらジョイスティック
本体の方を調整する…という形なんでしょうね。